Jawatan Kosong Kementerian KPWKMKerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Kementerian KPWKM

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Jawatan Kosong Kementerian KPWKM - Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Malaysia (KPWKM) adalah sebuah kementerian yang ditubuhkan oleh kerajaan Malaysia yang bertanggungjawab menilai dasar dan arah untuk mencapai sasaran kesamarataan jantina, pembangunan keluarga dan masyarakat penyayang selari dengan komitmen kerajaan kepada Persidangan penghapusan semua bentuk diskriminasi terhadap wanita|penghapusan semua bentuk diskriminasi terhadap wanita dan Deklarasi Beijing. Untuk meningkatkan kinerja Kementerian KPWKM mebutuhkan sumber daya manusia dengan membuka Jawatan Kosong Terkini untuk bergabung menjadi bagian dari Kementerian KPWKM melalui Rekrutmen Jobs Terkini Kementerian KPWKM sebagai berikut :



Jawatan Kosong Kementerian KPWKM - KPWKM pada awal penubuhannya dikenali sebagai Kementerian Hal Ehwal Wanita yang diumumkan oleh YAB Perdana Menteri pada 17 Januari 2001. Fungsi Kementerian kemudiannya telah diperluas dan ditukar namanya kepada Kementerian Pembangunan Wanita dan Keluarga (KPWK) mulai 15 Februari 2001. Penubuhan Kementerian Pembangunan Wanita dan Keluarga (KPWK) adalah manifestasi pelaksanaan iltizam negara yang dibuat di Persidangan Sedunia Keempat Wanita di Beijing pada tahun 1995.

Selaras dengan penubuhan KPWK, Jabatan Hal Ehwal Wanita (HAWA) dan Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) telah diletakkan di bawah Kementerian ini. HAWA kemudiannya distruktur semula dan dikenali sebagai Jabatan Pembangunan Wanita (JPW).

Pada 27 Mac 2004, fungsi Kementerian Perpaduan Negara dan Pembangunan Masyarakat telah dibubarkan dan telah dipindahkan ke KPWK. Sehubungan itu, KPWK telah ditukar nama menjadi Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat (KPWKM).


Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat (KPWKM) telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha untuk meningkatkan kualitas yang ada di Malaysia, Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat (KPWKM) mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat (KPWKM) mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2018.

Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs jawatan kosong terkini bulan Januari 2018 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat (KPWKM) di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG KERJAYA JAWATAN KOSONG

Pada hari ini bulan Januari 2018 Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat (KPWKM) kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Januari 2018 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut:

Jawatan Kosong Kementerian KPWKM



Peluang Kerjaya :


PAKAR GENDER (GENDER EXPERT) GRED S54


Kelayakan Diperlukan :


Calon perlu mempunyai kreadibiliti dalam isu-isu gender untuk bersama-sama dengan Bahagian Dasar KPWKM untuk merancang, menggubal dan menilai semula program- program serta inisiatif
berkenaan isu gender agar ianya mencapai outcome yang menyeluruh. Antara tugas dan tanggungjawab gender expert KPWKM adalah seperti:

  • Menasihat dan memberi pandangan kepada Pengurusan Tertinggi KPWKM dalam isu-isu gender;
  • Menasihati dan menjadi fasilitator dalam knowledge building berkenaan isu-isu gender untuk memastikan kesinambungan dan keberkesanan pelaksanaan program dan projek yang dirintis oleh KPWKM;
  • Membina jaringan kerjasama yang strategik dengan agensi dalam dan luar negara termasuk NGO; dan
  • Memberi advokasi serta meningkatkan pengetahuan dan kesedaran para perancang, penggubal dan pelaksana dasar dan program dalam aspek gender.

SYARAT-SYARAT SKIM PERKHIDMATAN :


Pegawai-pegawai yang memasuki perkhidmatan ini adalah tertakluk kepada syarat-syarat skim perkhidmatan berkenaan yang sedang berkuat kuasa serta pindaan-pindaan yang dibuat ke atasnya dari masa ke semasa.



Catatan :
  • Iklan Jobs 2018 Kementerian KPWKM Tarikh tutup :  30 Januari 2018 (Selasa)
  • Permohonan mestilah disertakan dengan resume dan salinan dokumen dan sijil yang telah disahkan;
  • Hanya permohonan yang ditapis senarai sahaja akan dipanggil temuduga;
  • Pemohon-pemohon yang tidak menerima jawapan selepas tiga bulan dari tarikh tutup iklan adalah dianggap tidak berjaya.
  • Sebarang pertanyaan boleh berhubung terus ke 03-8323 1124 (Puan Norhaiza Binti Mohd Aziz) / 03-83231125 (Puan Nursyahieda Binti Yusof)



Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di Kementerian KPWKM ?




Sekiranya anda berminat dengan jawatan kosong terkini Januari 2018 ini dan memiliki kriteria-kriteria yang kami cari dan bersedia untuk bekerja dengan penuh dedikasi ke arah merealisasikan aspirasi kami yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Jawatan Kosong Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat (KPWKM), Sila hantar Sebarang Lamaran dengan menggunakan sampul surat dan dinyatakan jawatan yang dipohon di sebelah kiri atas sampul surat POS atau EMEL ke alamat dibawah ini :


Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga Dan Masyarakat
Bahagian Pengurusan Sumber Manusia
Unit Pengurusan Perkhidmatan
Aras 34, No. 55, Persiaran Perdana, Presint 4
62100 PUTRAJAYA
(up : Encik Mohd Alwi Bin Mohd Mustafa)

atau melalui email ke

Email : norhaiza@kpwkm.gov.my / nursyahieda@kpwkm.gov.my

Pautan : Jawatan Kosong Kementerian KPWKM

Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment