Jawatan Kosong Universiti Teknologi Mara (UITM)Kerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Universiti Teknologi Mara (UITM)

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Jawatan Kosong Terkini Universiti Teknologi Mara (UITM) - Universiti Teknologi MARA (UiTM) merupakan institusi pengajian tinggi terbesar di Malaysia dari segi saiz dan mahasiswanya. Universiti Teknologi MARA (UiTM) telah mengalami pertumbuhan luar biasa sejak ditubuhkan pada tahun 1956 dan ia masih berkembang. Selain kampus utama di Shah Alam, universiti itu telah berkembang di seluruh negara dengan 12 kampus negeri, 6 kampus satelit di Shah Alam, 11 kampus satelit negeri dan 21 kolej bersekutu. Dengan rangkaian ini luas dan tenaga kerja seramai 17.770, universiti itu menawarkan lebih daripada 500 program akademik dalam suasana yang kondusif dan bersemangat. Ia juga merupakan tempat tinggal kepada 175.200 pelajar.



Jawatan Kosong Terkini Universiti Teknologi Mara (UITM) - Untuk menampung peningkatan jumlah pelajar, enam kampus cawangan baru telah siap dibina pada tahun 2014, iaitu Fasa 2 Puncak Alam Campus, Samarahan 2 Kampus di Sarawak, Kampus Jasin di Melaka, Pasir Gudang Kampus di Johor, Seremban Kampus di Negeri Sembilan dan Tapah 2 Kampus di Perak.

Rancangan Universiti Teknologi MARA (UiTM) untuk mengukuhkan tadbir urus universiti menyebabkan penubuhan sistem yang dikenali sebagai 1 Universiti 2 Sistem ((1U2S). Berdasarkan sistem ini, yang telah diluluskan oleh Lembaga Pengarah pada tahun 2007, terdapat sebuah universiti utama dan 12 negeri universiti. Dengan sistem baru tadbir urus, universiti itu dapat mengoptimumkan penggunaan sumber untuk meningkatkan kecemerlangan dalam penyelidikan, teknologi dan pembelajaran serta khidmat masyarakat.

Konsep 1U2S menyatakan bahawa Universiti Anchor menganggap peranan Pusat Pentadbiran dan Universiti Negeri akan menjadi Autonomi Pentadbiran Negeri. Universiti Teknologi MARA (UiTM) akan diketuai oleh Naib Canselor manakala Kampus Negeri diketuai oleh Rektor, yang secara langsung bertanggungjawab kepada Naib Canselor. Universiti Anchor terdiri daripada Shah Alam 1 Kampus dan Kampus Satelit (Puncak Alam Kampus, Kampus Selayang, Sungai Buloh Kampus Puncak Perdana Campus, Jalan Othman Kampus dan Seksyen 17 Campus), manakala Autonomi Kampus Negeri terdiri daripada semua Kampus Negeri dan Kampus Satelit Negeri. Semua kampus cawangan akan diberi status autonomi secara berperingkat-peringkat. Sehingga Jun 2014, terdapat tujuh kampus (7) negeri yang telah diberikan status autonomi iaitu Perlis, Perak, Terengganu, Sarawak, Melaka, Pulau Pinang dan Pahang kampus.

Universiti komited untuk membantu pelajar bumiputera mencapai tahap kesarjanaan yang tertinggi dan untuk menyediakan mereka untuk kerjaya dalam amalan awam dan profesional dalam pelbagai bidang. Penubuhannya adalah berdasarkan kepada visi kesarjanaan dan kecemerlangan akademik yang mampu memberi kepimpinan dalam pelbagai arena.

Walaupun masih belum matang berbanding universiti lain yang lebih mantap di negara ini, Universiti Teknologi MARA (UiTM) telah memperoleh reputasi sebagai salah sebuah universiti yang inovatif dan keusahawanan di Malaysia, kerana ia telah membentuk hubungan dengan sektor industri banyak dan pelbagai. Oleh itu, hubungan dengan industri telah diperkaya penyelidikan dan inovasi serta budaya keusahawanan.

Hari ini, Universiti Teknologi MARA (UiTM) menjana kekuatannya daripada inisiatif nenek pengasasnya, meneroka dan menguasai pelbagai bidang ilmu kerana ia berfungsi ke arah mencapai tahap yang lebih tinggi dan lebih meraikan pencapaian di rumah dan di luar negara. Utama adalah untuk meletakkan UiTM di peta dunia.


Visi

Mewujudkan Universiti Teknologi MARA (UiTM) sebagai universiti perdana kesarjanaan dan kecemerlangan akademik mampu memberikan kepimpinan kepada penglibatan Bumiputera yang dinamik dalam semua bidang profesional bertaraf dunia bagi melahirkan graduan yang berdaya saing di peringkat global bertaraf etika yang kukuh.

Misi

Untuk meningkatkan pengetahuan dan kepakaran bumiputera dalam semua bidang pengajian melalui program-program profesional, penyelidikan dan khidmat masyarakat berdasarkan nilai-nilai moral dan etika profesional.

Falsafah

Setiap individu mempunyai keupayaan untuk mencapai kecemerlangan melalui pemindahan pengetahuan dan penerapan nilai-nilai moral supaya dapat menjadi graduan profesional mampu membangunkan pengetahuan, diri, masyarakat dan negara.

Pautan : http://www.uitm.edu.my


Universiti Teknologi Mara telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan pendidikan. Dalam usaha memperluaskan operasi perniagaan di Malaysia, Universiti Teknologi Mara mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Universiti Teknologi Mara mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2018.


Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs terkini bulan Januari 2018 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Universiti Teknologi Mara di Jawatan Terkini kedudukan : BANYAK POSISI JAWATAN KOSONG


Pada hari ini bulan Januari 2018 Universiti Teknologi Mara kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Januari 2018 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :


Jawatan Kosong Terkini Universiti Teknologi Mara


Universiti  Teknologi  MARA dengan ini mempelawa calon-calon Bumiputera Warganegara Malaysia yang berkelayakan dalam bidang-bidang yang berkaitan untuk mengisi jawatan Kontrak di UiTM Cawangan Melaka.


PENGAWAL KESELAMATAN GRED KP11


Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :

  • Warganegara Malaysia;
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan;
    • Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. (Gaji permulaan ialah pada Gred KP11:RM1,205.00) ; atau
    • Bekas angota polis atau tentera yang sekurang-kurangnya berpangkat Konstabel Polis Sokongan atau Prebet atau setaraf dengannya dan telah disahkan dalam jawatan tersebut serta mempunyai rekod perkhidmatan yang baik.(Gaji permulaan ialah pada Gred KP11:RM1,205.00);
  • Mempunyai syarat-syarat ukuran fizikal dan pancaindera seperti berikut :
    • Tinggi sekurang-kurangnya 1.57m bagi lelaki dan 1.53m bagi wanita tanpa bersepatu;
    • Berat badan sekurang-kurangnya 48kg bagi lelaki dan 46kg bagi wanita;
    • Mempunyai ukuran indeks Jisim Badan (BMI) di antara julat 19 hingga 26;
    • Mempunyai sekurang-kurangnya 79sm ukuran dada yang biasa dan 84sm semasa menarik nafas(lelaki sahaja);
    • Lulus dalam ujian penglihatan bagi mata kiri dan kanan yang diuji berasingan dengan ketetapan V/6/9 tanpa menggunakan cermin mata; dan
    • Pengecaman warna dan pendengaran yang tidak cacat.
    • Diperiksa dan diperakui sihat untuk berkhidmat oleh pengamal perubatan berdaftar
  • Calon bagi lantikan dengan kelayakan di perenggan hendaklah memiliki kepujian (sekurang-kurangnya gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.



Berkas persyaratan salinan sijil - sijil :
  • Borang Isian, Muat turun Borang DISINI
  • Salinan Kad Pengenalan
  • Salinan Sijil Berhenti Sekolah, PMR/SRP/LCE, SPM/SPMV/MCE, Sijil Politeknik, STPM
  • Salinan Sijil, Diploma, Sarjana Muda, Sarjana, Ph.D (Skrol dan Transkrip Akademik Terperinci)
  • Surat Pengesahan dari majikan atau surat tawaran/berhenti berkhidmat
  • Salinan Kenyataan Perkhidmatan yang dikemaskini (bagi kakitangan kerajaan/Badan Berkanun/separa kerajaan yang sedang berkhidmat)
  • Dokumen berkaitan yang boleh menyokong permohonan jawatan yang berkenaan.



Catatan :
  • Iklan Jobs 2017 Universiti Teknologi Mara Tarikh tutup permohonan : 02 Januari 2018
  • Permohonan hendaklah dibuat di dalam Borang Perjawatan Universiti Teknologi MARA.
  • Permohonan yang tidak lengkap tidak akan diproses.
  • Permohonan daripada mereka yang sedang berkhidmat dengan Kerajaan atau Badan-Badan Berkanun mestilah melalui Ketua Jabatan dan hendaklah disertakan dengan salinan rekod perkhidmatan yang dikemas kini.
  • Pemohon-pemohon yang tidak menerima jawapan selepas enam (6) bulan dari tarikh tutup iklan adalah dianggap tidak berjaya.


Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di Universiti Teknologi Mara ?


Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Januari 2018 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Jawatan Kosong Terkini Universiti Teknologi Mara, Silakan hantar LAMARAN KERJA lengkap via POS/KURIR ke alamat pautan dibawah ini :



TIMBALAN PENDAFTAR KANAN
BAHAGIAN PENTADBIRAN
UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA MELAKA
KM26 JLN LENDU
78000 ALOR GAJAH
MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH
No Tel : +(606)-558 2000

Keterangan :
  • Jawatan yang dipohon hendaklah ditulis di penjuru atas sebelah kiri sampul surat.
  • Sila sampaikan pada atau sebelum tarikh tutup borang permohonan.
  • Pemohon-pemohon yang tidak menerima maklumbalas selepas enam (6) bulan dari tarikh permohonan adalah dianggap tidak berjaya.
  • Peringatan : Permohonan yang tidak lengkap tidak akan diproses dan dianggap tidak berjaya.


Pautan : Jawatan Kosong UITM

Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment