Jawatan Kosong Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ)Kerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ)

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Jawatan Kosong Pengangkutan Jalan Malaysia - Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) merupakan jabatan kerajaan yang ditubuhkan oleh kerajaan Malaysia di bawah Kementerian Pengangkutan Malaysia. Untuk meningkatkan kinerja Bank Islam Malaysia Berhad mebutuhkan sumber daya manusia dengan membuka Jawatan Kosong Terkini untuk bergabung menjadi bagian dari Bank Islam Malaysia Berhad melalui Rekrutmen Jobs Terkini Bank Islam Malaysia sebagai berikut :






Jawatan Kosong Pengangkutan Jalan Malaysia - Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) memiliki fungsi JPJ ialah : Mengeluarkan nombor plat kenderaan Malaysia, Mengeluarkan lesen memandu, Menguatkuasa dan mentadbir undang-undang jalan raya, Membina jambatan timbang bagi menyekat dan memantau kenderaan berat yang melalui jalan negeri dan jalan persekutuan.


Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha untuk meningkatkan kualitas yang ada di Malaysia, Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2018.


Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs jawatan kosong terkini bulan Januari 2018 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG KERJAYA JAWATAN KOSONG


Pada hari ini bulan Januari 2018 Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Januari 2018 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut:

Jawatan Kosong Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ)



Peluang Kerjaya :


1. PEMERIKSA KERETA MOTOR GRED AB19 (50 KEKOSONGAN)


Deskripsi Tugas:

Bertanggungjawab menjalankan pemeriksaan untuk memastikan pembinaan dan penggunaan kenderaan bagi mematuhi perkara yang telah ditetapkan di bawah Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan kaedah yang dibuat di bawahnya.


Syarat Lantikan:

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :

  • warganegara Malaysia;
  • berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
  • KELAYAKAN LANTIKAN KE GRED AB19
    • Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta mempunyai pengalaman berkhidmat sebagai mekanik kenderaan. (Gaji permulaan ialah pada Gred AB19: RM1,362.00); atau
    • Sijil Vokasional Malaysia dalam bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan. (Gaji permulaan ialah pada Gred AB19: RM1,362.00); atau
    • Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 2 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred AB19: RM1,420.12); atau
    • Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred AB19: RM1,478.24).
  • KELAYAKAN LANTIKAN KE GRED AB29
    • sijil dalam bidang kejuruteraan jentera, automotif daripada politeknik tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred AB29: RM1,534.00). atau
    • diploma dalam bidang kejuruteraan jentera, automotif yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred AB29: RM1,943.57).


2. PELUKIS PELAN (SENI BINA) GRED JA19 (2 KEKOSONGAN)


Deskripsi Tugas:

Bertanggungjawab mengendalikan pelaksanaan bagi skop kerja seni bina termasuk melaksanakan penyediaan lukisan teknikal dan spesifikasi, menyemak lukisan perunding, merekod dan menyelenggara lukisan, menyediakan study model, menyediakan reka bentuk, menyedia lakaran reka bentuk, menyediakan lukisan kerja, lukisan perunding, memantau maklum balas penilaian teknikal, melaksanakan audit kualiti (reka bentuk)/audit seni bina pembinaan dan menyediakan laporan serta lain-lain tugas yang berkaitan tugas-tugas berkaitan aspek reka bentuk dan seni bina.


Syarat Lantikan:

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut:

  • warganegara Malaysia;
  • berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan;
  • KELAYAKAN LANTIKAN KE JAWATAN PELUKIS PELAN (SENI BINA) GRED JA19
    • Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Kepujian dalam subjek Pendidikan Seni Visual, Lukisan Geometri atau Lukisan Kejuruteraan pada peringkat peperiksaan tersebut. (Gaji permulaan ialah pada Gred JA19: RM1,377.00); atau
    • Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 2 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred JA19: RM1,435.12); atau
    • Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred JA19: RM1,493.24).
  • KELAYAKAN LANTIKAN KE JAWATAN PENOLONG PEGAWAI SENI BINA GRED JA29
    • sijil dalam bidang seni bina yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada politeknik tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred JA29: RM1,549.00); atau
    • diploma dalam bidang seni bina yang diiktiraf oleh Kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred JA29: RM1,935.02).
  • Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan





Catatan :
  • Iklan Jobs 2018 Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) Tarikh tutup :  14 Januari 2018



Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ) ?




Sekiranya anda berminat dengan jawatan kosong terkini Januari 2018 ini dan memiliki kriteria-kriteria yang kami cari dan bersedia untuk bekerja dengan penuh dedikasi ke arah merealisasikan aspirasi kami yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Jawatan Kosong Pengangkutan Jalan Malaysia, Sila hantar Sebarang Lamaran SECARA TALIAN (ONLINE) di laman sesawang dibawah ini :


Pendaftaran Pekerjaan Dalam Perkhidmatan Awam (SPA8i)


Pautan : Jawatan Kosong Pengangkutan Jalan Malaysia (JPJ)

Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment