Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Pulau PinangKerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Pulau Pinang

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Kerajaan Negeri Pulau Pinang
Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Pulau Pinang - Pulau Pinang ialah sebuah negeri yang terletak di pantai barat laut Semenanjung Malaysia. Negeri ini terbahagi kepada dua bahagian oleh Selat Melaka. Negeri ini merupakan petempatan British yang pertama di Semenanjung Malaysia. Namanya diambil daripada nama pokok pinang (areca catechu) atau dipanggil Tanjung Bidara sebelum dikenali Pulau Pinang. Pulau Pinang mempunyai KDNK per kapita yang kedua tertinggi di Malaysia selepas Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Negeri Pulau Pinang juga merupakan negeri majoriti penduduk Cina di Malaysia. Di sini juga menjadi Chinatown utama negara Malaysia. Untuk mencapai visi misi nya, Kerajaan Negeri Pulau Pinang membuka Jawatan Kosong Terkini melalui Rekrutmen Jobs Terkini Kerajaan Negeri Pulau Pinang sebagai berikut :


Kerajaan Negeri Pulau Pinang telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha meningkatkan kualitas Pelayanan di Malaysia, Kerajaan Negeri Pulau Pinang mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Kerajaan Negeri Pulau Pinang mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2016.

Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs jawatan kosong terkini Julai 2016 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Kerajaan Negeri Pulau Pinang di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG KERJAYA JAWATAN KOSONG

Pada hari ini bulan Julai 2016 Kerajaan Negeri Pulau Pinang kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan Julai 2016 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :


Jawatan Kosong Terkini Kerajaan Negeri Pulau Pinang


Peluang Kerjaya :


1. PENOLONG PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM

Kumpulan Perkhidmatan : Pelaksana - STPM/SIJIL/DIPLOMA
Kategori : Kontrak
Gred : S29
Jadual Gaji : RM1,493.00 - RM5,672.00
Tarikh tutup : 24 Julai 2016

Deskripsi Tugas :

Bertanggungjawab kepada Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Pulau Pinang dalam menjalankan penyelidikan atas perkara, masalah atau isu berkaitan dengan aqidah yang ditimbulkan oleh Kerajaan, pertubuhan, orang awam dan juga sebagai urus setia kepada Jawatankuasa Kecil yang ditubuhkan dari semasa ke semasa.

Syarat Kelayakan :
  • Warganegara Malaysia;
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan
  • Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan dengan mendapat prinsipal dalam subjek Syariah, Usuluddin atau Bahasa Arab (Gaji permulaan pada Gred S29 : RM1,493.00); atau
  • Sijil Tinggi Agama Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.
  • (Gaji permulaan pada Gred S29 : RM1,493.00); atau
  • Diploma dalam bidang tahfiz Al-Quran, pengajian Islam atau bidang berkaitan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan pada Gred S29 : RM1,770.95)
  • Syarat Bahasa Melayu
  • Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang - kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/ Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.


2. PEMBANTU OPERASI (PELAYAN)

Kumpulan Perkhidmatan : Pelaksana - SRP / PMR
Kategori : Kontrak
Gred : N11
Jadual Gaji : RM1,216.00 - RM2,983.00
Tarikh tutup : 27 Julai 2016

Deskripsi Tugas :
  • Melayan TYT Yang di-Pertua Negeri, YABhg. Toh Puan dan keluarga semasa makan. 
  • Melayan tetamu-tetamu yang datang ke Seri Mutiara.
  • Mengilat barang-barang perak, tembaga dan lain-lain alat perkakas serta perabut.
  • Menghantar surat-surat daripada TYT dan YABhg. Toh Puan kepada pegawai-pegawai di pejabat dan sebaliknya mengambil surat-surat daripada pegawai-pegawai di pejabat kepada TYT dan Toh Puan.
  • Membersihkan kawasan-kawasan seperti berikut termasuk kipas-kipas angin di tingkat atas Seri Mutiara :
    • Bilik pejabat TYT dan gym
    • Tempat TV di antara bilik tidur TYT dan bilik pejabat TYT (Bahagian Hadapan)
    • Verendah (Bahagian Hadapan)
  • Mengemaskan pakaian Istiadat untuk TYT
  • Menjaga inventori di Seri Mutiara
  • Menjalankan lain-lain tugas seperti yang diarahkan dari semasa ke semasa oleh TYT, YABhg Toh Puan dan keluarga, Setiausaha Sulit, ADC dan Kerani Kanan.

Syarat Kelayakan :
  • Warganegara Malaysia
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan : Penilaian Menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. (Gaji permulaan ialah pada Gred N11 : RM1,216.00).
  • Calon bagi lantikan hendaklah memiliki Kepujian (sekurang - kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Penilaian Menengah Rendah atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. 


Catatan :
  • Iklan Jobs 2016 Kerajaan Negeri Pulau Pinang Tarikh tutup : 27 Julai 2016
  • Only shortlisted candidates will be notified.

Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di KTMB ?

Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Bulan Julai 2016 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Iklan Jawatan Kosong Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Silakan hantar Sebarang Lamaran via ONLINE ke laman sesawang dibawah ini :


Pautan : Negeri Pulau Pinang

Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment