Jawatan Kosong Jabatan Hutan Negeri SarawakKerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Jabatan Hutan Negeri Sarawak

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Jawatan Kosong Jabatan Hutan Negeri Sarawak
Iklan Jawatan Kosong Jabatan Hutan Negeri Sarawak - Jabatan Hutan Sarawak ialah sebagai Pengurusan Sumber Hutan, Perlembagaan Kawasan Terlindung Sepenuhnya dan Hutan Simpan Kekal serta Penguatkuasaan Ordinan. Selain itu Jabatan Hutan Sarawak juga untuk membentuk mana-mana kawasan sebagai Rizab Hutan, Hutan Perlindungan, Hutan Komunal, Taman Negara, Rizab Alam Semula Jadi dan Hidupan Liar Sanctuaries, Untuk mengeluarkan lesen dan permit di bawah Ordinan Perhutanan. Jabatan Hutan Sarawak percaya pemilihan pekerja adalah satu proses dua hala. Adakah kami memenuhi kriteria pemilihan anda? Dan adakah anda memenuhi kriteria pemilihan kami ?



Iklan Jawatan Kosong Jabatan Hutan Negeri Sarawak - Sarawak terletak di Timur Malaysia di kepulauan Borneo, dan merupakan satu daripada dua negeri yang membentuk timur Malaysia. Sarawak ialah kawasan tropika dengan iklim khatulistiwa. Sarawak bukanlah sebuah negeri tetapi berstatus Negara, dan merupakan salah satu daripada 4 buah negara iaitu Sabah, Sarawak, Singapura dan Malaya yang bergabung untuk membentuk Malaysia. Sarawak memiliki kerajaan sendiri pada 22 Julai 1965. Sarawak memiliki kawasan yang terbesar di Malaysia. Sarawak dan Sabah yang terletak di pulau Borneo biasanya digolongkan berkerjasama sebagai Malaysia Timur.

Jabatan Hutan Sarawak telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha meningkatkan kualitas Hasil Hutan yang ada di Negeri Sarawak Malaysia, Jabatan Hutan Sarawak mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Jabatan Hutan Sarawak mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2016.

Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs jawatan kosong terkini Ogos 2016 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Jabatan Hutan Sarawak Malaysia di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG KERJAYA JAWATAN KOSONG

Pada hari ini bulan Ogos 2016 Jabatan Hutan Sarawak Malaysia kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan Ogos 2016 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :


Jawatan Kosong Jabatan Hutan Negeri Sarawak

Peluang Kerjaya :

Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak mempelawa pemohon warganegara Malaysia yang bermastautin tetap di Sarawak dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh memohon yang berkelayakan dan memenuhi syarat-syarat pelantikan bagi memohon jawatan-jawatan yang terdapat di Perkhidmatan Awam Negeri Sarawak dan Pihak Berkuasa Tempatan.

Pemohon yang telah berdaftar boleh mengemaskini permohonan jawatan masing-masing berdasarkan jawatan kosong yang diiklankan. Bagi mereka yang belum berdaftar dan berminat untuk memohon jawatan kosong yang diiklankan, perlu terlebih dahulu mengemukakan pendaftaran yang lengkap secara atas talian.


1. PEGAWAI EHWAL EKONOMI, E41

Kumpulan Perkhidmatan : PENGURUSAN DAN PROFESIONAL
Klasifikasi Perkhidmatan : EKONOMI
Tempoh Percubaan : 1 HINGGA 3 TAHUN
Gred Gaji : E41
Kebutuhan :  1 Orang
Jadual Gaji  :
  • Gaji Minimum : RM1914.00
  • Gaji Maksimum : RM8,649.00
  • Kenaikan Gaji Tahunan : RM225.00 

Syarat-syarat Lantikan :

Calon-calon bagi lantikan hendaklah warganegara Malaysia yang bermastautin di Sarawak dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan dan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :
  • Ijazah Sarjana Muda dalam bidang berkaitan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya; [ Gaji Permulaan : RM1,914.00 ] atau
  • Ijazah Sarjana Muda Kepujian dalam bidang berkenaan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya; [ Gaji Permulaan : RM2,117.57 ] atau
  • Ijazah Sarjana Muda Kejuruteraan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya; [ Gaji Permulaan : RM2,321.99 ] atau
  • Ijazah Sarjana Muda Perakaunan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya; [ Gaji Permulaan : RM2,628.62 ] atau
  • Ahli Penuh Badan-badan Ikhtisas Perakaunan yang diiktiraf oleh kerajaan; [ Gaji Permulaan : RM2,628.62 ] atau
  • Ijazah Sarjana Muda Perakaunan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi tempatan serta menjadi Ahli Penuh Badan-badan Ikhtisas Perakaunan yang diiktiraf oleh kerajaan; [ Gaji Permulaan : RM2,730.83 ] atau
  • Ahli Penuh Institut Akauntan Malaysia; [ Gaji Permulaan : RM2,833.03 ] dan
  • lulus B.M. (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat SPM atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.

Syarat-syarat Kenaikan Pangkat Secara Lantikan :

Pegawai sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Penolong Pegawai Ehwal Ekonomi adalah layak dipertimbang oleh Pihak Kuasa Melantik berkenaan untuk PSL ke jawatan Pegawai Ehwal Ekonomi Gred E41, tertakluk kepada kekosongan jawatan, apabila telah disahkan dalam perkhidmatan dan :
  • mempunyai kelayakan di atas; atau
  • lulus Peperiksaan Khas; dan
  • berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan.

Skim Perkhidmatan :

Pegawai-pegawai yang memasuki perkhidmat Pegawai Ehwal Ekonomi, Gred E41 adalah tertakluk di bawah Skim Perkhidmatan tersebut yang sedang berkuatkuasa serta pindaan-pindaan yang dibuat ke atasnya dari semasa ke semasa.


2. PENOLONG PEMELIHARA HUTAN, G27

Kumpulan Perkhidmatan : SOKONGAN
Klasifikasi Perkhidmatan : PERTANIAN
Tempoh Percubaan : 1 HINGGA 3 TAHUN
Gred Gaji : G27
Kebutuhan :  25 Orang
Jadual Gaji : 
  • Gaji Minimum : RM1,363.00 
  • Gaji Maksimum : RM5,094.00
  • Kenaikan Gaji Tahunan : RM145.00 

Syarat-syarat Lantikan :

Calon-calon bagi lantikan hendaklah warganegara Malaysia yang bermastautin di Sarawak dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan dan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :
  • Diploma dalam bidang perhutanan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi-institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. [ Gaji Permulaan: RM1,738.86 ]
  • lulus B.M. (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat SPM atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan. 

Syarat-syarat Kenaikan Pangkat Secara Lantikan :

Pegawai sedang berkhidmat dalam perkhidmatan Renjer Hutan adalah layak dipertimbang oleh Pihak Berkuasa Melantik berkenaan untuk PSL ke jawatan Penolong Pemelihara Hutan Gred G27, tertakluk kepada kekosongan jawatan, apabila telah disahkan dalam perkhidmatan dan :
  • mempunyai kelayakan di atas; atau
  • lulus Peperiksaan Khas; dan
  • berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan. 

Skim Perkhidmatan :

Pegawai-pegawai yang memasuki perkhidmatan Penolong Pemelihara Hutan, Gred G27, adalah tertakluk di bawah skim perkhidmatan tersebut yang sedang berkuatkuasa serta pindaan-pindaan yang dibuat ke atasnya dari semasa ke semasa.


Catatan :
  • Iklan Jobs 2016 Jabatan Hutan Sarawak Tarikh tutup : 15 Ogos 2016


Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di Jabatan Hutan Sarawak ?

Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Bulan Ogos 2016 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Jawatan Kosong Jabatan Hutan Negeri Sarawak, Sila hantar Sebarang Lamaran SECARA TALIAN (ONLINE) di laman sesawang dibawah ini  :




SYARAT DAN CARA MEMOHON JAWATAN :

Semua permohonan hendaklah dikemukakan SECARA TALIAN (ONLINE) melalui laman web :

Untuk pemohon yang mendaftar secara dalam talian (online) (termasuk pemohon di kalangan pegawai kerajaan yang sedang berkhidmat) adalah dikehendaki mengemukakan sijil/dokumen asal dan yang telah disahkan hanya sekiranya berjaya dipanggil untuk menghadiri temuduga seperti berikut :
  • Gambar berukuran pasport
  • Kad Pengenalan
  • Sijil Lahir
  • Sijil - sijil Akademik
  • Sijil Berhenti Sekolah
  • Lain-lain dokumen/sijil yang perlu dan ada kaitan dengan permohonan

Permohonan daripada pegawai-pegawai yang sedang berkhidmat hendaklah dibuat melalui Ketua Jabatan dan hendaklah mengemukakan semua dokumen di atas dan dokumen berikut :
  • Surat permohonan jawatan kosong melalui Ketua Jabatan dan ulasan sama ada beliau menyokong permohonan tersebut ataupun tidak
  • Satu salinan kenyataan perkhidmatan yang kemaskini
  • Laporan penilaian prestasi tahunan terkini 


Pautan : JABATAN HUTAN SARAWAK

Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment