Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA)Kerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA)

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Awam - Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia di bawah Perkara 144 (1) Perlembagaan Persekutuan. Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia berfungsi meliputi perkara - perkara berikut : Melantik, Mengesahkan dalam perkhidmatan, Kemasukan ke dalam jawatan berpencen, Menaikkan pangkat, Menukar, Menjalankan kawalan tatatertib. Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia telah ditubuhkan pada 31 Ogos 1957, bersamaan dengan hari Pengisytiharan Kemerdekaan Tanah Melayu. Untuk meningkatkan kinerja Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) mebutuhkan sumber daya manusia dengan membuka Jawatan Kosong Terkini melalui Rekrutmen Jobs Terkini SPA sebagai berikut :



Iklan Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan AwamTugas-tugas yang dilaksanakan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia adalah sebagaimana yang termaktub di dalam Perlembagaan persekutuan dan di antaranya adalah meliputi perkara-perkara berikut:-

PELANTIKAN

Suruhanjaya menguruskan pelantikan anggota Perkhidmatan Awam secara tetap, sementara, kontrak, tukar sementara dan pinjaman. Suruhanjaya berkuasa menamatkan perkhidmatan anggota Perkhidmatan Awam mengikut syarat-syarat pelantikan. Suruhanjaya telah memberi perwakilan kuasa kepada Kementerian dan Jabatan Persekutuan, Pentadbiran Kerajaan-kerajaan Negeri yang berkenaan bagi jawatan-jawatan dalam Kumpulan Sokongan (Kumpulan D JKK).

PENGESAHAN DALAM PERKHIDMATAN

Suruhanjaya berkuasa mengesahkan anggota Perkhidmatan Awam dalam perkhidmatan, melanjutkan tempoh percubaan, mengembalikan kakitangan ke jawatan asalnya atau menamatkan perkhidmatan kerana kegagalan disahkan dalam jawatan. Suruhanjaya juga memberi perwakilan kuasa kepada Kementerian, Jabatan Persekutuan dan Pentadbiran Kerajaan Negeri yang berkenaan untuk mengesahkan dalam perkhidmatan bagi jawatan-jawatan dalam Kumpulan Sokongan (Kumpulan D JKK).

PEMBERIAN TARAF BERPENCEN

Suruhanjaya menguruskan pemberian taraf berpencen kepada anggota Perkhidmatan Awam tidak termasuk anggota Kumpulan Sokongan (Kumpulan D JKK) yang telah disahkan dalam perkhidmatan dan telah berkhidmat dalam perkhidmatan-perkhidmatan yang boleh diambilkira sebagai perkhidmatan berpencen untuk tempoh tidak kurang daripada 3 tahun.

PERTUKARAN PERKHIDMATAN

Suruhanjaya berkuasa menukar tetap anggota Perkhidmatan Awam dari satu skim perkhidmatan ke satu perkhidmatan yang lain, dan dari satu perkhidmatan ke perkhidmatan yang lain untuk skim perkhidmatan yang sama. Suruhanjaya juga berkuasa menukar tetap pegawai-pegawai yang dilantik secara tukar sementara dan pinjaman.

KENAIKAN PANGKAT

Suruhanjaya adalah berfungsi sebagai Lembaga Kenaikan Pangkat bagi kenaikan pangkat ke jawatan (promotion to post) pegawai-pegawai yang menjadi Ahli Lembaga Kenaikan Pangkat Perkhidmatan Awam serta kenaikan pangkat dari suatu gred ke suatu gred yang lebih tinggi (promotion to grade) bagi pegawai-pegawai di dalam Skim Perkhidmatan Bersepadu. Selain itu Suruhanjaya juga turut berfungsi sebagai Lembaga Rayuan Kenaikan Pangkat Perkhidmatan Awam sebagaimana yang diperuntukkan di bawah Peraturan-peraturan Lembaga Kenaikan Pangkat Perkhidmatan Awam yang berkenaan.

KAWALAN TATATERTIB

Suruhanjaya adalah merupakan Pihak Berkuasa Tatatertib yang berkenaan bagi tindakan tatatertib dengan tujuan buang kerja atau turun pangkat ke atas pegawai-pegawai Kumpulan Pengurusan Tertinggi dan Kumpulan Pengurusan dan Profesional serta sebagai Lembaga Rayuan Tatatertib Perkhidmatan Awam sebagaimana yang diperuntukkan di bawah peraturan-peraturan Lembaga Tatatertib Perkhidmatan Awam yang berkenaan.


Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha meningkatkan kualitas yang ada di Malaysia, Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2017.

Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs jawatan kosong terkini Februari 2017 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG KERJAYA JAWATAN KOSONG

Pada hari ini bulan Februari 2017 Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA) kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan Februari 2017 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :

Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA)



Peluang Kerjaya :


SURUHANJAYA PERKHIDMATAN AWAM MALAYSIA
PELUANG KERJAYA DALAM PERKHIDMATAN AWAM 


Kami mencari individu untuk menyertal perkhidmatan awam yang mempunyai ciri - ciri keperibadian berikut.

  • Mempunyai keterampilan yang baik; 
  • Mempunyai semangat yang tinggi bekerja dalam kumpulan; 
  • Mempunyai bakat kepimpinan; 
  • Mernpunyalcirii jati diri yang cemerlang; dan
  • Mempunyai kelayakan/profesionalisma yang sesuai dengan jawatan. 


SPM/SVM/SKM
(KUMPULAN PELAKSANA)

  • Pembantu Pembangunan Masyarakat Gred S19 (Kementerian Pembangunan Luar Bandar & Wilayah) Kekosongan 16 
  • Pembantu Penguasa Kastam WK19 (Jabatan Kastam Diraja Malaysia) Kekosongan 186 


Pendaftaran permohonan jawatan adalah sepanjang masa dan hanya diterima melabe online sahaja Sebarang surat menyurat dan penghantaran resume tidak diperlukan.

Tempoh sah laku permohonan adalah setahue Urusan Pengambilan adalah tertakluk kepada kekosongan jawatan yang elaporkan oleh Kementerian/Jabatan dan hanya calon yang belaya melepae tapisan akan dipanggil temu duga.

Dalam bulan Februari ini, SPA akan melaksanakan urusan pengisian jawatan kosong untuk pelbagai kementerian/jabatan. Calon - calon yang telah mendaftarkan permohonan bagi jawatan - jawatan di atas tidak perlu mendaftar semula.



Catatan :
  • Iklan Jobs 2017 SPA Tarikh tutup : 12 Februari 2017


Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di SPA Malaysia ?




Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Februari 2017 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Jawatan Kosong Suruhanjaya Perkhidmatan Awam, Sila hantar Sebarang Lamaran SECARA TALIAN (ONLINE) di laman sesawang dibawah ini :


MOHONLAH SECARA ONLINE DI PORTAL SPA : http://www.spa.gov.my



Pautan : Jawatan Kosong SPA

Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment