Jawatan Kosong Lembaga Air Perak (LAP)Kerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Lembaga Air Perak (LAP)

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Iklan Jawatan Kosong Lembaga Air Perak (LAP) - Lembaga Air Perak (LAP) ialah suatu perbadanan yang ditubuhkan di bawah Enakmen Lembaga Air Perak 1988 bagi maksud menyediakan perkhidmatan bekalan air di negeri Perak. LAP telah ditubuhkan pada 1 Januari 1990. Sebelum penubuhan LAP, perkhidmatan bekalan air di Perak pada mulanya dijalankan oleh Jabatan Kerja Raya Perak dan kemudiannya oleh Jabatan Bekalan Air Perak. Lembaga Air Perak yang membekalkan  air bersih untuk lebih daripada 2.5 juta orang adalah yang ketiga terbesar operator air di Malaysia selepas Selangor dan Johor. Jawatan Kosong dipelawa daripada Warganegara Malaysia yang  berkelayakan  untuk  memohon  mengisi kekosongan jawatan dalam perkhidmatan Lembaga Air Perak seperti berikut :



Iklan Jawatan Kosong Lembaga Air Perak (LAP) - Pengurus Besar yang dilantik oleh Lembaga Pengarah dipertanggungjawabkan untuk merancang, melaksanakan, untuk menguruskan operasi dan hal ehwal kewangan dan pentadbiran Lembaga Air Perak. Penstrukturan semula industri air di Malaysia telah dijalankan pada tahun 2008 untuk menyelesaikan isu-isu pembiayaan CAPEX. Dengan penyusunan semula itu, operator air di Malaysia akan beroperasi sebagai sebuah entiti ringan aset. PAAB ditubuhkan sebagai satu badan khas untuk menyediakan pembiayaan CAPEX bagi agensi air milik negeri.

Lembaga Air Perak (LAP) Malaysia telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha meningkatkan kualitas Hasil Dalam Negeri yang ada di Malaysia, Lembaga Air Perak (LAP) Malaysia mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Lembaga Air Perak (LAP) Malaysia mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2016.

Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs jawatan kosong terkini September 2016 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Lembaga Air Perak (LAP) Malaysia di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG KERJAYA JAWATAN KOSONG

Pada hari ini bulan September 2016 Lembaga Air Perak (LAP) Malaysia kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan September 2016 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :

Iklan Jawatan Kosong Lembaga Air Perak (LAP)


Peluang Kerjaya :

PERMOHONAN BAGI MENGISI
JAWATAN KOSONG DI LEMBAGA AIR PERAK

Pemohon - pemohon adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia (keutamaan kepada rakyat DYMM Paduka Seri Sultan Perak) yang berkelayakan untuk memohon mengisi kekosongan jawatan dalam perkhidmatan Lembaga Air Perak seperti berikut :

KLASIFIKASI : Perkhidmatan Kemahiran
KUMPULAN PERKHIDMATAN : Pelaksana
TARAF JAWATAN : KONTRAK



1. PEMBANTU KEMAHIRAN GRED H19

Deskripsi Tugas :

Bertanggungjawab dalam tugas - tugas sokongan teknikal dibangunan Lembaga Air Perakiaitu memasang, membaik pulih, menyenggara, mengawasi serta menguji kenderaan/jentera/peralatan awam dan mekanikal, pepasangan elektrik, sistem elektrik, sistem perpaipan dan kimpalan supaya sentiasa dalam keadaan baik dan selamat.

Bidang Pengkhususan :
  • Paip & Bekalan Air 
  • Elektrik
  • Jurugegas (Jentera)
  • Kenderaan Bermotor
  • Kimpalan

Syarat Lantikan :

Bagi semua jawatan calon lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :
  • Warganegara Malaysia.
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Sijil Vokasional Malaysia dalam bidang berkaitan yang diiktiraf oleh Kerajaan (Gaji permulaan ialah pada Gred H19: RM 1,377.00);  atau
  • Sijil PelajaranMalaysiaatau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 2 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji permulaan ialah pada Gred H19: RM 1,435.12);  atau
  • Sijil Pelajaran Malaysiaatau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kekompetenan Pendawai Fasa Tunggal yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Tenaga atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji permulaan ialah pada Gred H19:RM 1,435.12);  atau
  • Sijil Pelajaran Malaysiaatau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.(Gaji permulaan ialah pada Gred H19: RM 1,493.24);  atau
  • Sijil Pelajaran Malaysiaatau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kekompetenan Pendawai Fasa Tiga yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Tenaga atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan.(Gaji permulaan ialah pada Gred H19: RM 1,493.24);  dan
  • Kepujian dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan



2. PEMANDU KENDERAAN GRED H11

Bidang Pengkhususan : Memandu Lori Tangki Air Lembaga Air Perak

Deskripsi Tugas :

Bertangungjawab melaksanakan skop tugas pemanduan kenderaan yang memerlukan lessen memandu daripada Jabatan Pengangkutan Jalan serta menjaga kenderaan dibawahkelolaannya supaya sentiasa berada dalam keadaan bersih dan selamat untuk setiap perjalanan.

Syarat Lantikan :

Bagi semua jawatan calon lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :
  • Warganegara Malaysia.
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan.
  • Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendah atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan;
  • Lesen  memandu  Kelas  D/E/E1/E2/F/G/H/I  yang  dikeluarkan  oleh Jabatan Pengangkutan Jalan [kecuali lesen memandu dalam tempoh percubaan (P)]; dan
  • berkebolehan memandu, mengendali dan menyenggara kenderaan berkenaan yang diliputi oleh skim perkhidmatan ini
  • Gaji Permulaan Gred H11 ditetapkan mengikut Kelas Lesen Memandu :
    • Lesen D:RM 1,264.15
    • Lesen E/E1/E2:RM 1,310.30
    • Lesen F/H:RM 1,356.45
    • Lesen G/I:RM 1,402.60, dan
  • Kepujian(sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Pentaksiran Tingkatan Tiga/Penilaian Menengah Rendahatau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.


Catatan :
  • Iklan Jobs 2016 LAP Malaysia Tarikh tutup : 13 September 2016
  • Sila muat turun BORANG PERMOHONAN, DISINI


Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di LAP Malaysia ?


Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Bulan September 2016 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Jawatan Kosong Lembaga Air Perak (LAP), Sila hantar Sebarang Lamaran dan Borang permohonan via POS/KURIR kealamat dibawah ini :




PENGURUS BESAR LEMBAGA AIR PERAK
JALAN ST. JOHN,30200 IPOH.

(U/P: Unit Perjawatan).


Pautan : Jawatan Kosong LAP

Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment