Jawatan Kosong Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA)Kerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA)

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Iklan Jawatan Kosong Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA)
Iklan Jawatan Kosong Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) - Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) adalah salah satu Lembaga yang ada dibawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani Malaysia yang bertugas Memaju, menggalak, membantu dan mengusahakan pembangunan ekonomi dan sosial dalam Kawasan Muda, Merancang dan mengusahakan dalam Kawasan Muda apa-apa kemajuan pertanian mengikut sebagaimana yang diperuntukkan kepadanya oleh pihak berkuasa negeri bagi negeri Kedah dan negeri Perlis.




Iklan Jawatan Kosong Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) - Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) telah ditubuhkan pada 30 Jun 1970 untuk mengendali dan menyelenggara Rancangan Pengairan Muda serta merancang, mengusaha dan melaksanakan pembangunan sosio-ekonomi dalam Kawasan Muda.

Rancangan Pengairan Muda ialah sebuah projek pengairan yang dilaksanakan di bawah Rancangan Malaysia Pertama yang bertujuan untuk membolehkan sebahagian besar kawasan dataran barat Kedah dan Perlis ditanam padi dua kali setahun.  Kawasan ini secara tradisinya telah diusahakan untuk tanaman padi sekali setahun. Di dalam akta penubuhan MADA iaitu Akta 70, Akta Lembaga Kemajuan Pertanian Muda, 1972, kawasan ini dinamakan Kawasan Muda.

Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) adalah sebuah badan berkanun ditubuhkan pada 30 Jun 1970 melalui penggubalan Akta Lembaga Kemajuan Pertanian Muda, 1972 (Akta 1970). Penubuhan MADA bertujuan memikul tanggunggjawab meningkatkan taraf sosial ekonomi masyarakat tani di dalam Kawasan Muda.

Peringkat awal penubuhan Persatuan Peladang di Kawasan Muda adalah bertujuan untuk menyatupadukan masyarakat petani dalam satu organisasi sebagai Persatuan Peladang dibawah kawal selia Jabatan Pertanian Negeri dalam Akta Persatuan Peldang 1967. Fungsi Persatuan Peladang ini adalah sebagai satu institusi pembangunan setempat bagi tujuan menaiktaraf sosial ekonomi peladang melalui konsep/ prinsip kooperatif.

Setelah diwujudkan Akta Pertubuhan Peladang 1973 (Akta 109) pihak Pengurus Besar MADA telah dilantik sebagai wakil Pendaftar bagi menyusun semula persatuan-persatuan peladang dan koperasi berasaskan pertanian. Pihak Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) telah berjaya mewujudkan/ menubuhkan 27 buah Pertubuhan Peladang

Visi

Peneraju industri padi Negara dan pembangunan sosio-ekonomi peladang MADA
Misi
  • Mentransformasikan Industri Padi ke tahap Moden, Cekap, Mapan & Kompetetif.
  • Mempergiatkan penglibatan peladang dalam keseluruhan rantaian nilai (Total Value Chain) industri padi dan beras.
  • Memaksimumkan pendapatan peladang melalui pelbagaian sumber.
  • Memajukan institusi peladang sebagai entity ekonomi yang berdaya saing.

Motto

MADA Membangun Bersama Peladang

Pautan : http://www.mada.gov.my

Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha memperluaskan operasi perniagaan di Malaysia, Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2015.

Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs jawatan kosong terkini Juni 2015 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) di Jawatan Terkini kedudukan : BANYAK POSISI JAWATAN KOSONG

Pada hari ini bulan Juni 2015 Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA) kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan Juni 2015 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :

Iklan Jawatan Kosong Lembaga Kemajuan Pertanian Muda


Pemohon - Pemohon daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan adalah dipelawa untuk mengisi kekosongan jawatan - jawatan berikut didalam perkhidmatan Lembaga Kemajuan Pertanian Muda :


1. PENOLONG PEGAWAI TADBIR GRED N27

Syarat Lantikan :
  • Sijil Tinggi Persekolahan Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; atau
  • Sijil  Tinggi Agama Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan; atau
  • Diploma dalam bidang pentadbiran awam yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institusi - institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred N27:RM1661.95); atau
  • Diploma dalam bidang pengurusan harta benda yang diiktiraf oleh kerajaan daripada  institusi - institusi pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred N27:RM1737.15); dan
  • Kepujian Bahasa Malaysia/Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.


2. PENOLONG JURUTERA GRED JA29

Syarat Lantikan :
  • Sijil dalam bidang kejuruteraan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada politeknik - politeknik tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya (Gaji permulaan ialah pada Gred JA29 : RM1418.00)
  • Diploma dalam bidang kejuruteraan yang diiktiraf oleh kerajaan daripada institut - institut pengajian tinggi tempatan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya. (Gaji permulaan ialah pada Gred JA29 : RM 1826.02) dan
  • kepujian dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan.

UMUR (PADA TARIKH TUTUP IKLAN) :
  • Calon-calon lantikan terus hendaklah berumur tidak kurang dari 18 tahun; dan
  • Pegawai sedang berkhidmat yang layak untuk Peningkatan Secara Lantikan hendaklah berumur kurang dari 54 tahun pada tarikh lantikan.


TARAF JAWATAN : Tetap


PENEMPATAN :

Penempatan bagi calon-calon yang BERJAYA adalah di Negeri Kedah dan Perlis sahaja.


TEMPOH PERCUBAAN :


Calon-calon yang dilantik secara terus atau Peningkatan Secara Lantikan ke jawatan tetap adalah dikehendaki berkhidmat dalam tempoh percubaan selama 1 hingga 3 tahun.


CARA MEMOHON

  1. Permohonan hendaklah dibuat dengan menggunakan borang MADA Am 3/Pindaan 2015 yang boleh dicetak daripada Laman Web MADA http://www.mada.gov.my atau (BORANG MADA)
  2. Pemohon-pemohon yang sedang berkhidmat dengan Kerajaan, Badan-Badan Berkanun atau Kuasa-Kuasa Tempatan hendaklah membuat permohonan melalui Ketua Jabatan masing-masing dengan disertakan Laporan Prestasi Tahunan dan salinan Kenyataan Perkhidmatan.


Catatan :
  • Iklan Jobs 2015 Lembaga Kemajuan Pertanian Muda Tarikh tutup : 25 Juni 2015

Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di Lembaga Kemajuan Pertanian Muda ?

Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Bulan Juni 2015 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Jawatan Kosong Terkini 2015 Lembaga Kemajuan Pertanian Muda (MADA), Silakan hantar LAMARAN KERJA ke alamat pautan dibawah ini :

Alamat :

Pengurus Besar,
Lembaga Kemajuan Pertanian Muda,
Bahagian Khidmat Pengurusan,
Ibu Pejabat MADA,
Ampang Jajar,
05990 ALOR SETAR.
[ u.p.: Cawangan Pengurusan Sumber Manusia ]

Pautan

Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment