Jawatan Kosong Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD)Kerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD)

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Iklan Jawatan Kosong Suruhanjaya Pengangkutan Awam DaratSPAD juga memainkan peranan dalam bidang penguatkuasaan bagi pengangkutan awam darat di Malaysia dengan kerjasama Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Malaysia. Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) telah ditubuhkan secara rasminya pada 3 Jun 2010 selepas Akta Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat 2010 diluluskan oleh Parlimen pada bulan Mei 2010. Untuk meningkatkan kinerja Perbadanan Aset Keretapi (RAC) mebutuhkan sumber daya manusia dengan membuka Jawatan Kosong Terkini untuk bergabung menjadi bagian dari Perbadanan Aset Keretapi (RAC) melalui Rekrutmen Jobs Terkini Perbadanan Aset Keretapi (RAC) sebagai berikut :



Iklan Jawatan Kosong Suruhanjaya Pengangkutan Awam DaratSPAD mendapat kuasa sepenuhnya pada 31 Januari 2011 dengan pewartaan Akta Pengangkutan Awam Darat 2010. SPAD yang terletak di bawah bidang kuasa YAB Perdana Menteri, mempunyai fungsi untuk merangka polisi, merancang dan mengawal selia semua pengangkutan awam darat negara seperti rel, bas, teksi, serta kenderaan barangan melalui jalan raya dan kereta api. Menambahbaik pengangkutan awam darat adalah salah satu agenda Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) dalam Pelan Transformasi Kerajaan yang dimulakan oleh Perdana Menteri YAB Dato’ Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak pada tahun 2009.

SPAD terus memainkan peranan penting dalam usaha membaikpulih pengangkutan awam darat di Malaysia. Akta Pengangkutan Awam Darat 2010 menyatakan bahawa SPAD hendaklah mencadangkan dasar dan pelan yang melibatkan pengangkutan awam darat selaras dengan dasar dan pelan yang diluluskan. Ini bertujuan untuk memastikan pengangkutan awam darat negara selamat, dipercayai, cekap, responsif, mudah diakses, terancang, bersepadu dan lestari di samping memastikan penyediaan perkhidmatan yang berpatutan bagi pengguna dan perkhidmatan yang kompetitif bagi kenderaan barangan.

Dengan berkuatkuasanya Akta Pengangkutan Awam Darat 2010, SPAD mengambil alih fungsi Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan, Jabatan Keretapi dan pelesenan kenderaan pelancongan di Semenanjung Malaysia. Pada masa ini, Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan, Jabatan Keretapi dan Kementerian Pelancongan meneruskan pelaksanaan kuasa masing-masing di Sabah dan Sarawak.

Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha meningkatkan kualitas yang ada di Malaysia, Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2016.

Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs jawatan kosong terkini Disember 2016 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG KERJAYA JAWATAN KOSONG

Pada hari ini bulan Disember 2016 Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan Disember 2016 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :


Jawatan Kosong Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat



Peluang Kerjaya :

  1. Senior Executive - Legal (Prosecution)
  2. Manager - Communication
  3. Manager - Finance
  4. General Manager - Delivery Management Office
  5. General Manager - Cross Border Rail




Catatan :
  • Iklan Jobs 2016 SPAD Tarikh tutup : 17 Disember 2016


Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di SPAD ?



Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Bulan Disember 2016 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Jawatan Kosong Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat, Sila hantar Sebarang Lamaran SECARA TALIAN (ONLINE) di laman sesawang dibawah ini  :





Pautan : Jawatan Kosong SPAD

Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment