Jawatan Kosong Tenaga Nasional Berhad (TNB)Kerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Tenaga Nasional Berhad (TNB)

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Iklan Jawatan Kosong Terkini TNB (Tenaga Nasional Berhad) - Tenaga Nasional Berhad (TNB) adalah syarikat bekalan elektrik yang terbesar di Malaysia. Aset perniagaannya adalah sejumlah RM 60.0 billion. Bilangan pelanggan adalah lebih 6 juta akaun di Semenanjung Malaysia dan Sabah. Perniagaan terasnya ialah menjana, menghantar dan membahagi tenaga elektrik ke seluruh Malaysia. Tenaga Nasional Berhad (TNB) juga adalah pengendali Grid Nasional, iaitu talian penghantar elektrik ke seluruh negara. Talian ini terdiri dari talian 132 kV, 275 kV dan 500 kV.





Iklan Jawatan Kosong Terkini TNB (Tenaga Nasional Berhad) - TNB (Tenaga Nasional Berhad) melalui anak syarikat juga terlibat dalam pembuatan alat pembolehubah, alat suis voltan tinggi dan kabel, sebagai pakar runding di dalam bidang seni bina, awam dan elektrik, menyelenggara dan membaiki peralatan elektrik dan sebagai pakar pengurusan projek. TNB (Tenaga Nasional Berhad) juga mengendali universiti swasta iaitu Universiti Tenaga Nasional.


Keupayaan penjanaan

TNB (Tenaga Nasional Berhad) mempunyai keupayaan jana elektrik sebanyak 11,296 MW. TNB menjana dengan menggunakan loji hidroelektrik dan logi terma.

TNB (Tenaga Nasional Berhad) telah Mengekalkan Lights On di Malaysia sejak ia ditubuhkan sebagai Lembaga Letrik Negara pada tahun 1949, menjanakan pembangunan negara melalui penyediaan bekalan elektrik boleh dipercayai dan cekap.

Perniagaan teras TNB (Tenaga Nasional Berhad) adalah dalam penjanaan, penghantaran dan pengagihan elektrik. Di Semenanjung Malaysia, Syarikat membekalkan isi rumah dan industri dengan tenaga elektrik daripada enam stesen haba dan tiga skim hidroelektrik utama. Ia juga mengurus dan mengendalikan Grid Nasional yang menghubungkan stesen janakuasa TNB dan IPP kepada rangkaian pengagihan. Grid disambungkan ke sistem penghantaran Thailand di utara dan sistem penghantaran Singapura di selatan. Di Malaysia Timur, TNB mempunyai ekuiti 80% di Sabah Electricity Sdn. Bhd. (SESB), yang menguruskan Grid Sabah.

Selain daripada perniagaan terasnya, TNB (Tenaga Nasional Berhad) telah dipelbagaikan kepada pembuatan transformer, suis voltan tinggi dan kabel; penyediaan perkhidmatan perundingan profesional; dan seni bina, awam, kejuruteraan elektrik kerja-kerja dan perkhidmatan, pembaikan dan penyelenggaraan. Syarikat juga terlibat dalam penyelidikan dan pembangunan, pembangunan hartanah dan perkhidmatan pengurusan. Memanfaatkan peluang yang ada di luar negara, TNB sedang cuba memasuki ke dalam pasaran baru muncul, memberi tumpuan kepada Asia Pasifik, Timur Tengah dan rantau Afrika Utara.

Pada tahun 2005, Syarikat telah memulakan Pelan Strategik 20 Tahun dengan matlamat utama untuk berubah menjadi pemain bertaraf dunia menjelang tahun 2025. Bagi menyokong wawasan ini, TNB melabur dengan ketara dalam pembangunan profesional yang berterusan pekerjanya melalui program berstruktur. Terdapat juga diperbaharui penekanan kepada kelestarian, kedua-dua organisasi dan persekitaran Malaysia. Pelan Strategik memerlukan tumpuan yang lebih kepada inisiatif hijau seperti pembangunan sumber-sumber yang boleh diperbaharui bahan api, dan lebih berkesan pengurusan permintaan sampingan melalui kecekapan tenaga, sekali gus melengkapkan agenda pengurangan karbon Kerajaan.

Sebagai sebuah syarikat berkaitan kerajaan terkemuka, TNB (Tenaga Nasional Berhad) juga memberi penekanan yang kuat terhadap tanggungjawab sosialnya. Melalui penubuhan Yayasan Tenaga Nasional (YTN), yang ditubuhkan pada tahun 1993, Syarikat menjalankan pelbagai program CSR yang memberi manfaat kepada yang kurang bernasib baik. Antara banyak program jangkauan sosial yang berjaya adalah mereka pendidikan yang melalui biasiswa dan kesihatan yang lebih baik untuk semua.

Pautan : http://www.tnb.com.my/


Tenaga Nasional Berhad (TNB) telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha meningkatkan kualitas perkhidmatan di Malaysia, Tenaga Nasional Berhad (TNB) mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Tenaga Nasional Berhad (TNB) mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2018.


Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs Vacancy jawatan kosong terkini April 2018 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Tenaga Nasional Berhad (TNB) di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG JAWATAN KOSONG


Pada hari ini bulan April 2018 Tenaga Nasional Berhad (TNB) kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan April 2018 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :

Jawatan Kosong Terkini Tenaga Nasional Berhad (TNB)



Peluang Kerjaya :

TNB menjemput warganegara Malaysia yang layak dan berminat untuk memohon jawatan tersebut seperti maklumat berikut :


SENIOR PLANT SUPERVISOR - IJN


Job Description :


  • Performance monitoring and continuous improvements of the DCS plant
  • To ensure the proper planning and timely execution of all scheduled and unscheduled maintenance works, which includes BQ preparation
  • To plan, monitor and optimize O&M budget utilization (CAPEX & OPEX)
  • To monitor & ensure compliance to contractual terms
  • To ensure all outsourced jobs are executed according to requirements
  • Maintaining the existing facilities, typically also responsible to resolve strategic problems and in evaluation of plant performance, plant production cost, energy conservation management
  • To ensure timely response to customer complaints
  • To analyze customer complaints and to plan necessary preventive and/or corrective actions to avoid recurrence of complaint
  • To support all company programs and activities, e.g. Safety Excellence, AKP, WIT, etc.
  • To attend trainings as required by the company
  • Responsible for maintaining employee productivity, meeting budget goals and preserving corporate assets.
    • Assume responsibility for personnel actions including employment, performance evaluations, training and discipline
    • To be aware of, and to comply to all company policies and/or procedures at all times
    • To conduct monthly operation meeting with all staff; meeting with clients; employee relation and customer service
    • Responsible for the productivity, discipline and performance evaluation of subordinates
    • To ensure all plant electrical equipment and systems are in the safe, proper and satisfactory working conditions
    • To ensure compliance to relevant regulatory (DOSH, DOE, EC (Suruhanjaya Tenaga) etc.), safety, and quality requirements and good housekeeping standards
    • Writing reports as required by the Management
    • Timely submission of the reports
    • To attend trainings as required by the company
    • To carry out any other works deemed appropriate, as instructed by Manager or/and as required by the company
    • To improve subordinate competency level.



Job Requirement :


  • Candidate must possess at least Certificate in Engineering (Electrical)/Engineering (Mechanical)/Air Conditioning or equivalent.
  • Required language(s): Bahasa Malaysia, English
  • At least 3 Year(s) of working experience in the related field is required for this position.
  • Required Skill(s): Experience handling HVAC equipment, , Knowledgable and understand HV & LV equipment related to HVAC, Knowledgable and understand HVAC equipment such as cooling tower, chiller, pump and PHE
  • Preferably Non-Executive specialized in Engineering - Mechanical/Engineering/Air Conditioning or equivalent.




Catatan :
  • Iklan Jobs 2018 Tenaga Nasional Berhad (TNB) Tarikh tutup : 20 April 2018
  • Permohonan yang tidak lengkap atau format hard copy tidak akan diberi pertimbangan.
  • Hanya calon yang disenarai pendek akan dimaklumkan.
  • Anda perlu berdaftar sebagai pemohon di dalam sistem Brightspot sekiranya anda ingin memohon jawatan kosong yang terpapar.




Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di Tenaga Nasional Berhad (TNB) ?





Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini April 2018 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Iklan Jawatan Kosong Terkini Tenaga Nasional Berhad (TNB), Sila buat Permohonan melalui ONLINE dialamat Pautan dibawah ini :


Pautan : Jawatan Kosong Tenaga Nasional Berhad (TNB)

Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

3 comments:

  1. Assalamualaikum,
    Permohonan secara online melalui https://emadis.tnb.com.my seperti bermasalah. Ada cara lain untuk daftar online?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikum Salam,

      tidak ada masalah, mungkin masalah sertifikat browser silahkan update dan bisa dicoba kembali.

      Delete