Jawatan Kosong Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM)Kerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM)

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Iklan Jawatan Kosong Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) - Kementerian Pendidikan Malaysia ialah sebuah kementerian di Malaysia yang bertujuan untuk membangunkan sebuah sistem pendidikan yang berkualiti bertaraf dunia bagi memperkembangkan potensi individu sepenuhnya dan memenuhi aspirasi negara Malaysia. Sistem pendidikan di Malaysia diselia oleh Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM). Pendidikan Malaysia boleh didapatkan dari sekolah tanggungan kerajaan, sekolah swasta atau secara sendiri. Sistem pendidikan dipusatkan terutamanya bagi sekolah rendah dan sekolah menengah. Kerajaan negeri tidak berkuasa dalam kurikulum dan aspek lain pendidikan sekolah rendah dan sekolah menengah, sebaliknya ditentukan oleh kementerian.




Iklan Jawatan Kosong Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) Pendidikan wajib adalah satu undang-undang yang memerlukan setiap ibu bapa warganegara Malaysia (yang menetap di Malaysia) yang mempunyai anak mencapai umur enam tahun mendaftarkannya di sekolah rendah. Tempoh pendidikan wajib adalah selama selama enam tahun, iaitu tempoh pendidikan rendah.


Pendidikan wajib dilaksanakan mulai tahun persekolahan 2003. Kegagalan ibu bapa memastikan anaknya mengikut pendidikan wajib merupakan satu kesalahan dari segi undang-undang, dan jika disabitkan, ibu bapa berkenaan boleh dikenakan denda tidak melebihi RM5,000 atau dipenjarakan tidak lebih 6 bulan atau kedua-duanya sekali.


Matlamat Pendidikan ialah untuk : 
  • Melahirkan bangsa Malaysia yang taat setia dan bersatu padu, 
  • Melahirkan insan yang beriman, berakhlak mulia, berilmu, berketerampilan, dan sejahtera,
  • Menyediakan sumber tenaga manusia untuk keperluan kemajuan negara, 
  • Memberi peluang-peluang pendidikan kepada semua warganegara Malaysia.


VISI & MISI KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA (KPM)



Visi :

Pendidikan Berkualiti Insan Terdidik Negara Sejahtera

Misi :

Melestarikan Sistem Pendidikan Yang Berkualiti Untuk Membangunkan Potensi Individu Bagi Memenuhi Aspirasi Negara

TAGLINE

SIRE-EURO (Strong Implementation, Rapid Execution - Excellence: Ultimate Reach of an Organization).

Pautan : http://www.moe.gov.my/


Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan masyarakat. Dalam usaha meningkatkan kualitas pendidikan di Malaysia, Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2018.


Dalam rangka memperluaskan jaringan jobs jawatan kosong terkini bulan Januari 2018 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) di Jawatan Terkini kedudukan : PELUANG KERJAYA JAWATAN KOSONG


Pada hari ini bulan Januari 2018 Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan Januari 2018 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :

Iklan Jawatan Kosong Kementerian Pendidikan Malaysia



Peluang Kerjaya :

Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) mempelawa calon yang berkelayakan, berpotensi, berminat dan beriltizam untuk menjadi Guru Interim Tahfiz dan Guru Interim Dini bagi mengisi kekosongan di sekolah menengah KPM ambilan tahun 2017.


IKLAN KEKOSONGAN JAWATAN PEGAWAI PEKHIDMATAN
PENDIDIKAN SISWAZAH GRED DG41/DG44 (KUP)
DI SEKOLAH DALAM HOSPITAL (SDH)
BAGI TAHUN 2018


Sukacita dimaklumkan bahawa Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah Gred DG41/DG44 (KUP) dibawah pentadbiran YBhg. Datuk/Tuan/Puan dipelawa untuk memohon bagi mengisi empat (4) kekosongan jawatan seperti berikut:

1. SDH Hospital Tuanku Ja'afar, Seremban


Opsyen :

  • Sains (Sekolah Rendah/Menengah)
  • Bahasa Inggeris (Sekolah Rendah/Menengah)


2. SDH Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru


Opsyen :

  • Sains (Sekolah Rendah/Menengah)
  • Bahasa Melayu (Sekolah Rendah/Menengah)



Keterangan :

  • Syarat Permohonan dan Borang permohonan MUAT TURUN DISINI
  • Borang permohonan yang telah lengkap diisi hendaklah dikemukakan kepada Pengarah Bahagian Pendidikan Khas




Catatan :
  • Iklan Jobs 2018 Kementerian Pendidikan Malaysia Tarikh tutup : 30 Januari 2018.



Bagaimana anda berminat dengan jawatan kosong di Kementerian Pendidikan Malaysia ?



Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Januari 2018 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Iklan Jawatan Kosong Terkini Kementerian Pendidikan Malaysia, Silakan mengemukakan Permohonan dihantar melalui KETUA JABATAN ke alamat dibawah ini :



PENGARAH
BAHAGIAN PENDIDIKAN KHAS
KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA
ARAS 2, BLOK E2 KOMPLEKS E
PUSAT PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN
62604 PUTRAJAYA


Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment