Jawatan Kosong Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan WilayahKerajaan Swasta Terkini Jun 2018

Jawatan Kosong Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah

www.jawatanter.com menyediakan perkhidmatan PERCUMA kepada pengguna portal. Tiada sebarang bentuk pembayaran atau yuran dikenakan secara langsung atau tidak langsung, di dalam mana-mana permohonan, pendaftaran atau apa jua keadaan.

Jawatan Kosong Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW)
Jawatan Kosong Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) - Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah Malaysia (secara ringkasnya KKLW) adalah merupakan sebuah kementerian yang bertanggungjawab terhadap kemajuan luar bandar di bawah kerajaan Malaysia. Pembangunan luar bandar merupakan agenda politik Kerajaan untuk menangani kemiskinan dan kemunduran luar bandar dengan slogan membandarkan kawasan luar bandar.






Jawatan Kosong Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) - Perkembangan dalam teknologi maklumat dan komunikasi ke atas aspek kehidupan sekarang ini telah mempengaruhi cara kita bermasyarakat dan melaksanakan urusan harian. Sehubungan dengan itu, Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah sentiasa peka kepada perkembangan-perkembangan tersebut.

Sebagai sebuah Kementerian yang bertanggungjawab terhadap kemajuan luar bandar, Kementerian ini akan sentiasa berusaha memberikan maklumat dan menyediakan perkhidmatan agar menepati keperluan pelanggannya.

Kandungan laman portal ini akan sentiasa dikemas kini dari segi maklumat, gaya persembahan, dan kemudahan berurusan. Kandungan maklumat mengenai objektif dan fungsi kementerian serta program dan projek yang dilaksanakan diharap dapat menjadi rujukan dan panduan yang berguna kepada semua pengguna.

Selain itu, maklumat-maklumat yang berkaitan dengan objektif dan fungsi agensi-agensi di bawah Kementerian ini seperti KEMAS, JAKOA, INFRA, MARA, RISDA, FELCRA, KEDA, KEJORA, KETENGAH, dan KESEDAR

Visi KKLW

Menjadi Peneraju Kemajuan Luar Bandar

Misi KKLW

Meningkatkan Kesejahteraan Masyarakat Luar Bandar Secara Menyeluruh dan Berkesan

Moto KKLW

Komuniti Berdaya Desa Berjaya

Pautan : http://www.rurallink.gov.my/

Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah telah berkembang dalam memenuhi cabaran dan tuntutan ekonomi . Dalam usaha memperluaskan operasi perniagaan di Malaysia, Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah mementingkan tenaga kerja sebagai sebahagian tulang belakang untuk mencapai misi dan visinya. Untuk itu Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah mencari pemuda - pemudi terbaik yang sangat cekap dan bermotivasi diri untuk mengisi Iklan jawatan kosong terkini 2015.

Dalam rangka memperluaskan jaringan perniagaan terkini bulan Juni 2015 dan untuk memenuhi keperluan sumber daya manusia Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah di Jawatan Terkini kedudukan : BANYAK POSISI JAWATAN KOSONG

Pada hari ini bulan Juni 2015 Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah kembali membuka kesempatan berkarir atau membuka Iklan Jawatan Kosong Terkini Bulan Juni 2015 untuk lulusan terbaru dengan kelayakan sebagai berikut :

Iklan Jawatan Kosong Terkini Kementerian KKLW


Iklan Jawatan :


IKLAN JAWATAN KOSONG
KEMENTERIAN KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH

Warganegara Malaysia yang berkelayakan adalah dipelawa untuk menyertai warga Kementerian
Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah melalui jawatan berikut :


1. JAWATAN : 
  • PEMBANTU TADBIR(PERKERANIAN/OPERASI) KONTRAK GRED N17 (PENGURUS MEDAN INFODESA)


2. SYARAT LANTIKAN

Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut :
  • Warganegara Malaysia;
  • Berumur tidak kurang dari 18 tahun ke atas;
  • Berkelayakan akademik :
    • Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh
    • kerajaan.
    • Kepujian Bahasa Malaysia/Bahasa Melayu (termasuk lulus Ujian Lisan) pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia atau yang diiktiraf setaraf dengannya oleh kerajaan. (keutamaan diberikan kepada calon yang berkebolehan mengendalikan komputer dan mempunyai pengetahuan dalam bidang IT)


3. SYARAT‐SYARAT PERKHIDMATAN

a. Tempat Bertugas

Tuan/ Puan hendaklah berkhidmat di Medan Infodesa yang ditetapkan.

b. Tempoh Kontrak

Tempoh kontrak adalah selama satu (1) tahun.

c. Latihan

Sekiranya perlu, tuan/ puan boleh diberi latihan sebelum melaksanakan tugas yang ditetapkan.

d. Penyeliaan Tugas

Pelaksanaan tugas tuan/ puan akan diselia dan diawasi oleh seorang atau lebih Pegawai Penyelia yang telah ditetapkan oleh Ketua Jabatan.

e. Elaun

Tuan/ Puan layak dipertimbangkan Elaun Menjalankan Tugas Rasmi di Dalam Negeri sekiranya diarahkan oleh Ketua Jabatan sepertu mengikut kadar dan peraturan yang ditetapkan dari semasa ke semasa.

f. Waktu Bekerja

Tuan/Puan dikehendaki melaksanakan tugas lima (5) hari seminggu selama sembilan (9) jam sehari termasuk waktu rehat dengan ditetapkan waktu masuk dan waktu balik oleh Ketua Jabatan. 


4. FUNGSI BIDANG TUGAS
  • Pelaksanaan Program MID
Menyelaras kursus‐kursus, merancang aktiviti, bekerjasama dengan Pengerusi JKKK/JKKKP/ Agensi KKLW dalam menjalankan aktiviti kemasyarakatan, melaksanakan  tanggungjawab sebagai “Info‐mediator” dan “Info‐mobilizer” kepada masyarakat setempat dan bertanggungjawab bersama dengan Kementerian menjayakan program ICT luar bandar untuk melahirkan masyarakat luar bandar celik IT.

  • Penyelenggaraan Peralatan MID
Membuat penyelenggaraan komputer dan peralatan ICT lain di MID serta membuat pembaikan/perolehan peralatan ICT yang rosak seperti keyboard,mouse, AVR, printer, scanner, LCD, laptop dan camera digital.

  • Pentadbiran Medan Infodesa
Bertanggungjawab menguruskan dan melaksanakan operasi MID selaras dengan arahan dan peraturan yang ditetapkan.

  • Pengurusan Kewangan
Mengurus urusan kewangan MID seperti menyediakan resit bayaran, resit penerimaan wang, buku tunai dan mengurus operasi  cyber‐cafe setiap hari untuk menjana pendapatan MID bagi menampung bayaran bil‐bil utiliti (Elektrik, Internet, air dan pengurusan MID yang lain).

  • Pengurusan Stor Dan Aset
Bertanggungjawab mengurus dan menjaga keselamatan aset dan stor MID.

  • Lain‐lain tugas diarahkan dari semasa ke semasa oleh Kementerian


5. PENGHANTARAN BORANG

Permohonan mestilah disertakan bersama dengan satu salinan (salinan perlu disahkan) :
  • Resume/CV Bergambar
  • Kad Pengenalan
  • Sijil‐Sijil Akademik (SPM,Diploma,Ijazah)
  • Sijil‐Sijil Ko‐Kurikulum


Catatan :
  • Iklan Jobs 2015 Kementerian KKLW Tarikh tutup permohonan : 30 Juni 2015


Bagaimana anda berminat untuk bekerja di Kementerian KKLW ?

Jika anda berminat dengan jawatan kosong terkini Bulan Juni 2015 ini yaitu yang memberikan maklumat kepada anda tentang : Jawatan Kosong Terkini Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Silakan hantar LAMARAN KERJA via POS / KURIR ke alamat pautan yang dibawah ini :

SETIAUSAHA BAHAGIAN
KEMENTERIAN KEMAJUAN LUAR BANDAR DAN WILAYAH
BAHAGIAN PENGUPAYAAN KOMUNITI DAN INFODESA
ARAS 20, NO.47, PERSIARAN PERDANA
PRESINT 4, PUSAT PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN
62100, PUTRAJAYA

TELEFON : 03 – 8891 2395
FAKS    : 03 – 8888 2340
E‐MAIL : harison@rurallink.gov.my


Untuk Peroleh iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 lainnya sila ikuti link kami yang ada dibawah ini. Disamping itu anda juga bisa mendaftarkan Email anda kepada kami untuk peroleh Update Iklan Jawatan Kosong terkini dari kami baik jawatan kosong berkanun, kerajaan atau jawatan kosong swasta serta kerani secara GRATIS atau anda juga bisa mengikuti Fanspage kami di Facebook yang juga selalu update iklan jawatan kosong terkini 2018 setiap harinya. Terimakasih atas lawatannya dan semoga sukses peroleh Jobs yang anda inginkan.

= JOM LANGGAN IKLAN JAWATAN KOSONG TERKINI =

Sila Daftar Emel anda untuk Peroleh dari kami secara PERCUMA / GRATISS




jawatanter ( Iklan Jawatan Kosong Terkini Jun 2018 )
Jangan lupa silahkan bantu kami menyebarluaskan iklan jawatan kosong terkini bulan Jun 2018 ini, Agar rakan, saudara atau keluarga anda yang kesulitan mencari jawatan kosong bisa mengetahui iklan jawatan kosong hari ini dan cepat memperoleh jobs, yaitu cukup dengan :
  • "KLIK" tombol "G+1" ==>
  • "Recommend" dan "Share" ==>
  • "Follow@iklan_jawatan" ==>
jangan lupa meletakan link www.jawatanter.com sebagai sumber iklan.

No comments:

Post a Comment